NROF har denne uken sendt ut medlemskontingent til medlemmene for 2025. Denne kommer fra RUBIC, som er vårt system for medlemshåndtering og aktiviteter. Her finner du svar på spørsmål i forbindelse med kontingent og medlemskap.
Jeg har ikke mottatt faktura – hva gjør jeg?
Alle skal ha mottatt e-faktura via en epost der tittelen starter med «Faktura for Medlemskontingent NROF». Det kan derfor være lurt å også sjekke mapper i e-post som håndterer spam.
Dersom du har problemer med å åpne linken direkte fra din epost, kopier linken fra eposten inn i nettleseren din. Derfra kan du velge hvor og hvordan du ønsker å betale.
Du finner din faktura ved å gå inn på «Betalinger» på «Min side» i medlemssystemet RUBIC.
Hvis du ikke har mottatt faktura og har e-post registrert i RUBIC er det bare å kontakte sekretariatet på post@sekr-nrof.no.
Har du ikke registrert e-postadresse hos oss, vær vennlig å ta kontakt oss på post@sekr-nrof.no for videre bistand.
Papirfaktura vil bli sendt ut om kort tid til alle som ikke har e-post registrert hos oss.
Hvorfor står det PayEx / Swedbank på fakturaen?
For innbetaling av medlemskontingent benytter NRFO betalingsløsningen PayEx som er eid av Swedbank. Du vil derfor se selskapets firmalogo på fakturaen for medlemskontingent.
Kan jeg bruke tidligere betalingsinformasjon?
Nei. Det er kun kontonummer og betalingsinformasjon på faktura (sendt i uke 2) som skal benyttes, ikke faktura eller betalingsdetaljer fra tidligere år.
Jeg har fått feil detaljer på fakturaen – hva gjør jeg?
Dersom du mener å ha feil medlemskategori på din faktura kan du kontakte oss på post@sekr-nrof.no eller tlf 48 45 05 03
Det er tre kategorier av medlemskap:
- Medlem /støttemedlem til og med året du fyller 24 år (kr 350,-)
- Medlem /støttemedlem fra 25 til og med året du fyller 65 år (kr 550,-)
- Medlem /støttemedlem fra det året du fyller 66 år (kr 350,-)
Hvilken avdeling tilhører jeg?
Logg inn på «Min side» på RUBIC og gå til «Mine medlemskap» for å se hvilken avdeling du tilhører.
Jeg har endret e-postadresse i løpet av siste 12 måneder – hva gjør jeg?
Dersom du ikke har oppdatert RUBIC må vi be deg om å logge inn på «Min side» på RUBIC og oppdatere feltet «Epost» under «Mine opplysninger» med riktig e-postadresse.
Når det er gjort kan du kontakte oss på post@sekr-nrof.no for oppdatering av faktura.
Hvorfor mottar jeg ikke medlemsbladet?
Kontroller din adresse på «Min side». Dersom adressen på Min Side er riktig og du likevel ikke mottar Pro Patria, ta kontakt med oss på post@sekr-nrof.no
Jeg var medlem før – hvordan kan jeg bli aktivt medlem igjen
Du kan søke om å bli medlem igjen. Dette gjør du på siden Søk om medlemskap.
Hvem kan bli medlem?
Som regulære medlemmer kan norske statsborgere som tilfredsstiller ett av følgende krav opptas:
a. Tjenestegjør eller har tjenestegjort i stilling som offiser, befal, spesialist eller vervet i Forsvarssektoren.
b. Personell som har gjennomført førstegangstjeneste i Forsvarssektoren, eller er vurdert som kvalifisert av Forbundsstyret ut fra sin bakgrunn eller utdanning.
c. Er under, eller har fullført, offisersutdannelse eller befalsutdannelse i Forsvaret.
d. Andre enkeltpersoner som har fylt 21 år kan opptas som støttemedlemmer.
Hva dekker medlemskontingenten?
Medlemskontingenten finansierer et bredt aktivitetstilbud for medlemmene sentralt og over hele landet. Dette innebærer feltsport, skyting, sanitet, kompetanse innen forsvars- og sikkerhetspolitikk og medlemsbladet Pro Patria. I tillegg bidrar NROF til å gjennomføre rundt 120 minnemarkeringer over det ganske land i løpet av året.
I tillegg dekker den sekretariatets drift og myndighetspåvirkning og mediearbeid.