Dette er informasjonssiden for alt militært personell som ønsker å delta i marsjen som en del av den norske militære delegasjonen.
Marsjen går den tredje uka i juli 2025, tirsdag 15. – fredag 18. juli. Vi håper å se deg i Camp Heumensoord i forbindelse med marsjen.
Påmelding 2025:
Påmeldingen i 2025 vil starte tidlig. Samlet påmelding for de som ønsker å gå sammen i avdeling åpner først. Disse vil bli prioritert med plasser.
Forberedelser til påmelding:
– les Administrative bestemmelser Nijmegen 2025, slik at du er oppdatert på de nye gjeldene regler før du melder deg på
– navn, adresse, tlf, e-post
– Vurdering av busstransport til flyplassen lørdag 20. juli.
NB! Nye skjerpede krav for deltakelse fom 2025. Les dette under punktet Generelt i dokumentet Administrative bestemmelser Nijmegen 2025
- Avdelingspåmelding åpnes 20. januar 2025. 9.februar går resterende plasser ut til individuelle deltakere.
- Individuell påmelding åpner 10. februar 2025 kl. 0900. Ha deltakernummeret ditt fra tidligere år klart.
- Påmeldingsfrist er 23. februar 2025
Priser
Økte priser hos arrangøren og svak norsk krone fører til en høyere deltakeravgift i 2025. Prisen i 2025 vil være 6200 NOK per deltaker.
Startkontingenten dekker enkel militær forlegning i telt og forpleining i Camp Heumensoord, administrativ støtte, tilgang til egne militære rasteplasser, samt deltakeravgift som dekker digitalt diplom og medalje/nummer.
I 2025 får alle deltakere t-skjorte m/trykk og patch som minne om marsjen.
I tillegg kan det samtidig med deltakelsen bestilles:
– Returbuss lørdag 20. juli kl. 0600 fra Camp Heumensoord til Schiphol Lufthavn for kr. 200,- (forhåndsbestilles ved påmeldingen – ledige plasser kan kjøpes i norsk KO under marsjdagene for € 20,-)
– Ordonnanssykkel til avdelinger – dersom dere ønsker å leie dette gjennom NROF og få denne levert i Camp, vil dette koste kr 1200,- per stk. Dette er enkle flergirede sykler med bagasjebrett.
Reisen til og fra leiren i Nijmegen dekkes ikke av startkontingenten og kommer i tillegg for en enkelte. Reise må den enkelte organisere og betale selv.
Rutiner for påmelding.
Avdelinger skal i første omgang registrere seg med avdeling, antall pax og kontaktopplysninger til leder/kontaktperson. I tillegg legger avdelingen inn ønsket antall returbussbilletter og evt. behov for ordonnanssykkel. På bakgrunn av dette genereres det en faktura for avdelingen, som sendes avdelingens registrerte e-post. Når betalingen er gått gjennom, vil avdelingsleder få tilsendt et skjema for utfylling av navn og nødvendige detaljer på personellet i egen avdeling. Får du ikke tilsendt faktura i løpet av et par virkedager, ta kontakt med oss.
Individuelle påmeldinger har direktebetaling ved påmelding. Her vil løsning for både Vipps og bankkort være tilgjengelig. Det vil her være krav om å bekrefte påmeldingen med direkte betaling. Forsøk på påmelding uten betaling vil ikke bli registrert. Får du problemer med registreringen, ta kontakt med oss. Du står da enten på venteliste, eller du risikerer at en systemfeil gjør at du ikke får registrert. Vi vil uansett forsøke å hjelpe så langt det går, men vi kan ikke jukse deg forbi i køen.
Påmeldinger er personlige og skal ved overdragelse (videresalg) til andre varsles oss innen 20. juni. Etter denne dato er det ikke mulig å rette opp registreringene på personell. Alle personalia må da sendes inn og registreres på lik linje med forrige. Siste frist for endring av navn på deltaker en 20. juni.
Refusjon
Betalte billetter refunderes ikke. Den enkelte er selv ansvarlig for å skaffe erstatter til sin plass.
Den enkelte deltaker og avdelingsleder er selv ansvarlig for at det personellet som melder seg på oppfyller de krav som settes til deltakerne. Personellet vil bli nektet start og må selv finne erstatter. Påmeldingsavgiften refunderes ikke.
Ved kansellering av arrangementet har ikke NROF noe økonomisk ansvar overfor den enkelte deltaker. NROF er bare et støttende mellomledd for å bistå deltakere som ønsker å være en del av den norske militære delegasjonen. Den enkelte må selv ta en vurdering på hvilken risiko dette kan innebære og selv sørge for å ta kontakt med eget forsikringsselskap for eventuelt refusjon. NROF vil selvsagt bistå deltakerne i en eventuell prosess med å få refundert påmeldingsbeløpet fra arrangøren. Eventuelle refusjonsbeløp fra arrangøren vil bli videreformidlet til den enkelte.
I 2025 er det alle menn født i årene 1975 til 2005 som må bære ryggsekk på minimum 10kg.
Vi minner om at alle deltakere må registrere seg ved fysisk fremmøte innen mandag 14. juli kl 1500. Rekker du ikke dette, får du ikke delta. Husk at det er mange som skal registrere seg og det er lange køer, så vær ute i god tid. Unntak fra dette er kun etter avtale internt i avdelinger, der avdelingsleder tar samlet registrering i god tid før mandag 14. juli kl 1500.
Prosjektleder og delegasjonsleder er kaptein Ståle Sandholt.
Vi treffes på Akershus festning bygning 60 (mellom kl. 0900 og kl. 1400 på hverdager )
Forebygging og behandling av skader og sår på føtter grunnet marsj
Gode tips til førstegangsgående
Europeisk helsetrygdekort
Rutekart dag 1
Rutekart dag 2
Rutekart dag 3
Rutekart dag 4
Les mer om: